Szukając pracy przez Internet odpowiadamy na wiele ofert i zastanawiamy się, dlaczego nie przynosi to oczekiwanych rezultatów. Może należy zastanowić się, co jest przyczyną braku odpowiedzi na nasze zgłoszenie. Jeśli posiadamy wymagane na dane stanowisko kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe warto zadbać również o inne informacje zawarte w naszym CV i w ten sposób sprawić, że wydamy się potencjalnemu pracodawcy osobą kompetentną i godną zainteresowania.
Powszechnie spotykane błędy praktycznie przekreślają nasze szanse na znalezienie pracy. Wśród najczęściej spotykanych wymieniane są:
Należy unikać schematyczności i powielania szablonów. Istotne jest podkreślenie ważnych informacji i pominięcie tych nieistotnych z punktu widzenie przydatności na stanowisku, na które aplikujemy. Znaczące jest też to, aby CV było poprawną odpowiedzią na ofertę zamieszczoną przez pracodawcę. Należy wymienić najistotniejsze fakty dotyczące naszego wykształcenia, dotychczasowego doświadczenia, odbytych szkoleń i kursów oraz znajomości języków obcych i posiadanych umiejętności.
Istotne jest również, aby zadbać o to, aby nasze CV wyróżniało się czymś, było oryginalne i niestandardowe. Sprawi to, że staniemy się dla pracodawcy atrakcyjniejsi i zapamięta nasze zgłoszenie.
Jeśli nie jesteśmy pewni, co powinno znajdować się w naszym CV, mamy wątpliwości dotyczące jego poprawności i nie wiemy jak je urozmaicić warto rozważyć możliwość skorzystania z profesjonalnej oceny CV. Osoby kompetentne, po zapoznaniu się z naszym doświadczeniem, wykształceniem i oczekiwaniami, napiszą dla nas życiorys, który na pewno okaże się profesjonalny i niebanalny.
Jeśli weźmiemy pod uwagę dalsze możliwości i perspektywy, jakie przed nami otwiera, ten niewielki wydatek zwiększa nasze szanse na efektywne poszukiwania pracy i znalezienie takiej, która okaże się najkorzystniejsza.